sobota, 31 sierpnia 2013

Ciasto piankowe na biszkopcie z delicjami

Zazwyczaj u mnie w domu pojawiały się pianki nie w formie ciast, ale w pucharkach. Przyznam, że aż tak za nimi nie przepadam ;] Natomiast jeśli chodzi o połączenie takiej pianki z biszkoptem i galaretką, to wyszło naprawdę pysznie. Polubiłam pianki i w ogóle całe to ciasto, które jest tak delikatne, że wprost rozpływa się w buzi. I to nie chwyt reklamowy - naprawdę tak jest ;] Pozdrowienia.




Co potrzebujemy:

Biszkopt
  • 4 jaja
  • 3 łyżki kartoflanki
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Pianka
  • 2 galaretki malinowe
  • 400 ml śmietany 30%
  • 5 łyżeczek cukru pudru
+ galaretka na wierzch
+ paczka Delicji

* składniki na blaszkę 25x31 cm

1. Przygotowujemy biszkopt. Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę. Dodajemy żółtka, mąkę oraz proszek do pieczenia i dokładnie mieszamy.
Pieczemy w 180 stopniach, przez ok 20 minut, aż do zrumienienia na złoty kolor.

2. Pianka. Dwie galaretki rozpuszczamy w dwóch szklankach wody. Ubijamy na sztywno śmietany, dodajemy cukier puder. Galaretkę dodajemy do śmietany, gdy będzie tężeć. Trzeba uważać, aby nie stężała za mocno.
Gotową piankę wykładamy na biszkopt (możemy włożyć na ok 20 minut do lodówki), a następnie układamy Delicje i wylewamy na wierzch przygotowaną wg instrukcji galaretkę.


12 komentarzy:

  1. Prezentuje się bosko!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lekka i słodziutka pianka, pyycha! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. leciutkie jak chmurka musi być to ciasto! a na pewno się takie zapowiada!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo efektownie! wczoraj przeglądałam przepisy i stwierdziłam, że nigdy pianki nie robiłam, a dawno nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie miałam ochotę polizać monitor.. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest pyszne, proponuję wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafiłam na Twojego bloga szukając konkretnego przepisu. Uwielbiam piec i gotować. Cieszę się, ze dzięki kolejnemu blogowi mogę dalej rozwijać swoje pasje i inspirować się. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Cieszę się, że zamieszczane tu przepisy na coś się przydają ;] Pozdrawiam

      Usuń
  8. Czemu brak wlisów?? :( tak lubię tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie robię :) zobaczymy jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...