sobota, 13 kwietnia 2013

Ślimaczki z ciasta francuskiego z masą orzechową

Bardzo prosty pomysł, gdy nie wiadomo co zrobić, a mamy w domu ciasto francuskie. Jeszcze nie nauczyłam się go robić, więc kupuję gotowe. Jest to dość wygodne i niedrogie, dlatego zawsze mam je w lodówce i mogę w każdej chwili wymyślić coś szybkiego.
Na początku bałam sie, że masa orzechowa mi nie wyjdzie, bo nigdy jej nie robiłam, ale gdy pomyslałam, że podobnie robię Ciasto Pszczółka i zawsze wychodzi, to czemu z ciastem francuskim ma nie wyjść. No i jest pyszne ;) Polecam, gdy brak pomysłów i czasu.




Co potrzebujemy:(ok 20 ślimaczków)
  • opakowanie ciasta francuskiego (250 g)
  •  100 g zmielonych orzechów włoskich 
  • 1 jajko
  • 100 g masła
  • 1 łyżka mąki
  • 80 g cukru pudru 
  • 20 g rodzynek



1. Przygotowujemy masę orzechową. Miękkie masło rozmiksowujemy, dodajemy cukier puder,a następnie
jajko, mąkę i zmielone orzechy. Miksujemy do osiagnięcia jednolitej masy. Dodajemy rodzynki i mieszamy łyżką.

2. Płat ciasta francuskiego smarujemy masą, pozostawiając wolne krawędzie (ok 1-2 cm). Zwijamy w rulon i tniemy plastry ok 1-2 cm. Układamy na papierze do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, na ok 25-30 minut. Gdy ciasto sie zarumieni, możemy wyciągać.






14 komentarzy:

  1. 1sa genialne, zapisuje do zrobienia :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie cynamonowe zawijaski :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wypieki z orzechami włoskimi, z pewnością wykorzystam przepis ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuje do zrobienia. Fajny pomysł z orzechami, uwielbiam orzechy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie jest u mnie w lodówce ciasto, orzechy też się znajdą, więc już mam plan na jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ochhhhh moje smaki:) piekłam podobne ślimaki, tyle że z ciasta drożdżowego, były obłędne:)! czas zrobić je na twój sposób:D pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam ślimaczki z ciasta francuskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajne, lubię takie ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają niesamowicie smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Maja fajny ksztalt, odwiedze supermarket online i zrobie zakuopy na to. Ta masa orzechowa tez intryguje ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności :) Ja ciasto francuskie - w każdej postaci ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślimaczki wyszły bardzo dobre. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...