czwartek, 21 marca 2013

Tarta z owocami na szybkim cieście

Tarty pokochałam stosunkowo niedawno, ale już wiem, że ta miłość zostanie ze mną na długo :) Urzekła mnie ich prostota i to, że można zrobić coś z niczego, na słodko i wytrawnie. Krótko mówiąc możemy w niej "umieścić" wszystko i będzie pyszna ;) Ciasto potrzebuje 3 składników, więc zrobimy ją z tego co mamy w domu. I będzie smacznie :)



Co potrzebujemy: 

Ciasto


  • 300 g mąki
  •  100 g cukru pudru 
  • 200 g margaryny/masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (opcjonalnie)

  • Pozostałe składniki  


  •  4 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1 budyń np. śmietankowy 
  • mleko do budyniu
  • owoce: u mnie wiśnie i jabłka


  • 1. Przygotowujemy ciasto. Mąkę przesiewamy, dodajemy cukier puder i masło (w temperaturze pokojowej). Możemy opcjonalnie dodać proszek do pieczenia, aby ciasto wyrosło i było bardziej puszyste. Wyrabiamy. Ciastem obklejamy formę i nakłuwamy widelcem. Wkładamy na około 10-15 min do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Środek formy możemy obciążyć, aby nie porobiły się górki z ciasta, ale nie jest to konieczne.

    2. Jabłka kroimy na małe kawałki, wiśnie drążymy. Przygotowujemy budyń zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Po wyjęciu ciasta z piekarnika, wykładamy jabłka, wiśnie i posypujemy je cukrem waniliowym, a na wierzch wylewamy budyń. Wierzch możemy udekorować wisniami.
    Wkładamy znów do piekarnika i zapiekamy około 25 minut. 

    16 komentarzy:

    1. Robiłam kiedyś podobną, to było chyba moje pierwsze ciasto i jak zawsze wychodzi przepyszne ;)

      OdpowiedzUsuń
    2. Piękna tarta! Jak zobaczyłam zdjęcie, to myślałam, że to z przepisu na tartę z kremem z kwaśnej śmietany z mojewypieki.com, bo wygląda tak samo.
      Gorąco polecam ten przepis. Ja robiłam już dwa razy i za każdym razem tarta wyszła znakomicie: http://smakiemsietoczy.blogspot.com/2013/02/tarta-z-kremem-budyniowym-z-kwasnej.html
      PS. Cudna łopatka do nakładania! :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Uwielbiam robić tarty , jednak tych wytrawnie nie próbowałam . Przepis mam podobny do Twojego z tym ,że budyń również robie sama !! Wtedy jest o wiele lepsza , naprawde warto spróbować ,a również nie robic siętrudno i nie potrzeba dużo składników :) z owoców stawiam na maliny ,jezyny i jabłka ;) Czasami zalewam również galaretka

      OdpowiedzUsuń
    4. ten dodatek owoców fajnie przełamuje inne smaki:) może kiedyś zrobię:D

      OdpowiedzUsuń
    5. O rany, tarta z owocami! Słoneczny deser w taką zimową pogodę :)
      Pozdrawiam i zapraszam http://mybettermeals.blogspot.com/ :)

      OdpowiedzUsuń
    6. uwielbiam tarty! Twoja jest bajeczna. Ja robiłam podobną ale z galaretką, doskonaly pomysł by spróbować z budyniem :)

      OdpowiedzUsuń
    7. pyszności :) już wiem co będę robić w ten weekend :)

      OdpowiedzUsuń
    8. bajecznie wygląda:) achhhhhh jak mi ślinka cieknie!

      OdpowiedzUsuń
    9. rzeczywiście mega proste, szybkie!!!! ;)

      OdpowiedzUsuń
    10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
    11. Cudowny Blog! Niebawem i mnie czeka szkoła pichcenia, gdyż planuję żona przyszłą być. Coś tam umiem, ale u Ciebie na blogu są wspaniałe proste pomysły. Na pewno będę tu zaglądać. Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    12. Ostatnio też robiłam tartę z budyniem i jabłkami - za niedługo przepis powinien pojawić się na moim blogu :)

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
    Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...